Prodejci diamantů zkoumají blockchain

Maloobchodní prodejce diamantů z Hongkongu, firma Chow Tai Fook Jewellery Group, chce pomocí technologie blockchainu sledovat diamanty a prokázat tak jednoznačně jejich původ. Ve středu 12. září do uvedl South China Morning Star.

Chow Tai Fook údajně zaregistrovala některé diamanty na blockchainové platformě startupu Everledger, která nyní funguje pod hlavičkou IBM. Tato služba by měla zákazníkům zajistit garanci původu diamantu i jeho autenticity. Jedná se o diamanty prodávané v obchodech s certifikací T-Mark. Certifikát T Mark spatřil světlo světa loni v srpnu a jeho cílem je přiřadit kamenům vyšší kvality sériové číslo, díky kterému pak bude snadno dohledatelná historie daného diamantu.

V současnosti se jedná o pilotní projekt na třech tisícovkách kamenů, které jsou na čtyřech firemních prodejnách. Společnost plánuje tento počet do budoucna rozšířit až na deset tisíc kamenů na deseti prodejnách. Kent Wong, ředitel retailového oddělení uvádí, jak je důležité znát celou historii životního cyklu diamantu:

„Tato iniciativa usnadňuje zákazníkům snadno a lehce organizovat své kameny, ale je to i dlouhodobá investice do znalostí o vlastních diamantech.“

Chow Tai Fook v tomto trendu následuje světové lídry diamantového trhu, kteří již sledování cesty diamantu z dolu až k zákazníkovi pomocí blockchainu zavedli. Například jedna z celosvětově nejznámějších diamantových firem De Beers oznámila, že v květnu tohoto roku sledovala pomocí blockchainové technologie Tracr cestu stovky velmi cenných diamantů z dolu až ke spotřebiteli.

Tento krok, o němž De Beers tvrdí, že ho zavedl jako první ve svém odvětví, byl podniknut proto, aby měl zákazník a veřejnost větší důvěru v produkt. Hlavní starostí takto uvědomělých zákazníků je, aby diamanty nepocházely z dolů, kde se nelidsky zachází s dělníky. De Beers tím také chce zvýšit efektivitu dodavatelského řetězce.

V dubnu tohoto roku se producenti diamantů a zlata domluvili s IBM na vzniku blockchainové platformy, která by sledování zlata a diamantů od dolu až do podoby hotového šperku umožňovala. Iniciativa TrustChain by přesně toto měla splňovat.

Vzhledem k tomu, že na samotných diamantech není žádné označení, které by mohlo diamant spárovat se záznamem v blockchainu, nemyslí si autor překladu, že jde o něco víc než jen marketingový tah producentů těchto drahých komodit. Jak se s původem diamantů šmelí se můžete přesvědčit v mnoha videích na youtube.

Související

PŘIDEJTE SE DO DISKUZE